środa, 27 stycznia 2016

Zbiórka zuchów

pt. "Wyprawa ratownicza" - tym razem na spokojnie i w dogodnych warunkach...;) 

Zbiórka odbędzie się w piątek 29 stycznia o godz. 17.00 w HARCÓWCE (Poddasze MOK). 


Zbiórkę poprowadzi dh. Hania.
Zuchy zdobywające pierwszą gwiazdkę (stopień zucha ochoczego) mogą przyjść pół godzinki wcześniej na godz. 16.30 i wykazać się wiedzą i zdobytymi umiejętnościami z karty próby:) Zapraszamy!!!

wtorek, 26 stycznia 2016

Zbiórka drużyny "Remanent". Mianowanie zastępowych [foto]

Na dole strony znajdziecie FOTO ze zbiórki.

30.01.2016 w sobotę harcerki i harcerze 1 ŚDH "Wigry" zbierają się w harcówce (Poddasze w MOK Żory) o godzinie 10:00 w mundurach (minimum góra munduru + pas + kapelusz + odpowiednie spodnie i obuwie - ale podobno ma być ciepło, więc może być pełny mundur)

Zbiórka nazywa się "Remanent".
Będziemy porządkować kwestie związane z próbami na stopnie i sprawności, składkami, deklaracjami ZHP, wszelkimi Waszymi "sprawami". Jeśli macie coś do zaliczenia na kartę próby, proszę przynieście ze sobą i będzie można uzyskać podpis. Przewidujemy też "Potyczki zastępów", czyli krótkie konkurencje związane ze sprawdzeniem Waszej wiedzy o ZHP, stanu opłacania składek oraz Waszej obrzędowości zastępu (okrzyk, nazwa, barwa zastępu itp.)


Przynosimy:
- swoją kartę próby NA CZYSTO (czas na brudnopisy definitywnie minął!!!)

- "zeszyt harcerski" kto ma, a kto nie ma proszę sobie założyć taki zeszyt najlepiej w porządnej okładce twardej, niezbyt gruby max. 96 kartek, na notatki harcerskie, zapiski ze zbiórek, piosenki itp.,

- składki po 4 złote za miesiąc - kto ma zaległe to proszę również przynieść, kto nie ma zaległości to może przynieść np. za I kwartał 2016 cały = 12 zł; składki wpłacamy przed zbiórką osobom wyznaczonym w zastępach do ich zbierania,

- kto nie oddał ostatnio, proszę przynieść wypełnioną i podpisaną przez Rodziców "Zgodę na przynaleźność do ZHP" według nowego wzoru - plik do wydrukowania TUTAJ (nie muszą przynosić tego Kuba Ch., Konrad, Dominika, Hania K, Patryk, Kuba i Asia S, Ola W., Majcia, Paulina, Piotr K., Julka - od Was dostałam, dziękuję, a reszta proszę przynieść)

- śpiewnik - kto ma i gitarę - kto chce :-)

Zbiórka potrwa do 12:00 w harcówce. ZAPRASZAM!



Apel 1 Środowiskowej Drużyny Harcerskiej "WIGRY" - 30 osób :)

Wręczenie wymarzonych brązowych sznurów: Konrad, Kuba, Hania (Dominika już ma :))

Druh Maciek wręcza sznury

Gratulacje od drużynowej

Kadra drużyny - 4 zastępy to 4 zastępowych, 4 funkcyjnych:
Patryk, Konrad, Kuba, Kuba, Dominika, Iza, Hania, Hania

Pora na sprawdzenie co w zastępach piszczy...

Starsi chłopcy z proporcem drużyny (brakuje jeszcze Olka i Maksa)

Zastęp Kleszczów & reszta,
czyli poza kadrem Hania, Hania, Ola, Hania, Majcia, Paulina i Ania (Asia chora)

Dobra podkładka nie jest zła...

Zastęp o nieco dłuższym stażu - "Błękitne wydry"
Dominika, Iza, Ala, Julka, Ania, Martyna, Kornelia i Zosia - dziś mają 100% frekwencji :)

Próby na stopnie - remanent!

Zadaniem zastępu było ustawienie się w określonym porządku bez porozumiewania się słowami

Klepcio i Bąku są z pierwszego naboru w drużynie (listopad 2013), zaś Kuby robią zawrotnie szybką karierę ;-)

Pożegnalna iskierka - ledwo się mieścimy!

Gdy dołączają rodzice, jest nam podwójnie miło :-)
Tu tata Tomek - kiedyś sam był harcerzem w "Wigrach" :-)

Iskierka i hasło Wojtusia "mamooo, sikuuu!"
Tradycyjnie przy iskierce ;-)) mam nadzieję, że mu wybaczycie

Kurs zastępowych '2016

WPŁATA ZA KURS ZASTĘPOWYCH:

Numer konta do wpłaty 130 zł to: 
KOMENDA HUFCA ZHP JASTRZĘBIE-ZDRÓJ:  54 8470 0001 2014 0060 9867 0001

Termin wpłaty: 9 lutego całość.
Uwaga, w razie gdyby ta kwota okazała się dla Was za duża, proszę o sygnał, możemy dofinansować udział w kursie z akcji zarobkowej drużyny.

Kartę kwalifikacyjną (tzw. kartę zdrowia) i ankietę wypełnioną należy przynieść mi na zbiórkę 6. lutego – jeżeli mnie by nie było, to Maćkowi oddać. Zbiórka w sobotę o 10.00 pod SP-1. Stąd można wydrukować te dokumenty: https://drive.google.com/folderview?id=0B0UrG8ZkDP3uaE9GS2oyb2Q1dW8&usp=sharing


**************


Miło mi poinformować, że 8 osób z naszej drużyny zgłosiło chęć uczestnictwa w kursie zastępowych w ramach Zimowej Akcji Szkoleniowej w Jastrzębiu-Zdroju. Praktycznie jest to cała kadra drużyny - z każdego zastępu po 2 osoby (zastępowy i funkcyjny). Rzadko się zdarza, aby cała kadra wszystkich zastępów szkoliła się jednocześnie na jednej formie kształceniowej. Dlatego tym bardziej się cieszymy, że będziemy mieli "równo" wyszkolonych adeptów sztuki harcowania w zastępach.

Szczęśliwymi wybrańcami są... Hania&Hania, Kuba&Kuba, Dominika&Iza, Konrad&Patryk.

Kurs odbywa się 15-21. lutego 2016 w Zespole Szkół Nr 1 w Jastrzębiu-Zdroju ul. Graniczna 2. Należy zorganizować transport we własnym zakresie, dotrzeć na 9:00 rano w poniedziałek 15. lutego (mundur na sobie) oraz wrócić 21. lutego o 21:00 z tego samego miejsca. 

Tam: jedzie autobus linii 101 z PKS Żory o godzinie 7:45 - link
Trzeba wysiąść na Piłsudskiego przed kościołem Miłosierdzia Bożego i Urzędem Miasta, nie wiem dokładnie jak się nazywa przystanek, chyba Aleja Piłsudskiego Osiedle Morcinka. A może Urząd Miasta. Dopytacie w autobusie. Proponuję, aby wszyscy pojechali tym samym kursem TAM (o ile rodzice się zgodzą na samotną podróż, no ale... zastępowi :)) Mapka gdzie jest szkoła: TUTAJ Bilet można nabyć u kierowcy, ulgowy kosztuje 2,10 zł

Komendantką całej akcji szkoleniowej w Jastrzębiu jest dh. phm. Basia Niemczyk, telefon do druhny znajdziecie w plikach, które zamieszczam TUTAJ (ankieta zgłoszeniowa, warunki uczestnictwa, karta kwalifikacyjna). Proszę naszych kandydatów o zwrot wypełnionych ankiet, karty kwalifikacyjnej do 6. lutego do mnie. Zwracam uwagę na czytelne i estetyczne wypisanie dokumentów :)


A poniżej garść informacji dla naszej ósemki:

CEL KURSU:
      Celem kursu jest przygotowanie uczestników kursu do pełnienia funkcji zastępowego.


Warunki ukończenia kursu:
Decyzje o zaliczeniu przez uczestnika dokonuje kadra na podstawie obserwacji uczestników, a w szczególności pod uwagę brane są:
  1. Przestrzeganie Prawa Harcerskiego,
  2. Aktywność podczas zajęć,
  3. Obecność na zajęciach,
  4. Kreatywność w czasie prac w grupach,
  5. Ocena postawy jako zastępowego,
  6. Zrozumienie i praktyczne wykorzystanie poruszanych tematów w pracach uczestnika,
  7. Pozytywna ocena prac kursowych,
  8. Przygotowanie planu pracy zastępu,
  9. Przygotowanie zbiórki zastępu,
  10. Przeprowadzenie zbiórki zastępu,
  11. Uzyskanie pozytywnej oceny rozmowy instruktorskiej.
  12. Postawa harcerska (przestrzeganie Prawa Harcerskiego).
  13. Aktywne uczestnictwo w zajęciach

    Prace do zaliczenia:-          Książka obrzędowości-          Plan Pracy Zastępu z celem i zamierzeniami,-          Konspekt zbiórki zastępu,-          Zadanie zespołowe,-          Rozpisanie próby na stopień harcerski i wymyślenie jednej sprawności,

Rozkład dnia:
8.00-8.30 Pobudka, zaprawa, toaleta poranna
8.30-9.00 śniadanie
9.00-9.30 apel
9.30-10.00 przygotowanie do zajęć
10.00-13.30 zajęcia programowe
13.30-14.00 obiad
14.00-15.00 czas do dyspozycji własnej
15.00-18.30 zajęcia programowe
18.30-19.00 kolacja
19.00--22.00 zajęcia programowe
22.00-22.30 czas na pracę indywidualną,
22.30 – 23.00 toaleta wieczorna

23.00-7.30 cisza nocna

Mimo tego, że kurs odbywa się na terenie szkoły i osiedla, przewidywane są też zajęcia z technik harcerskich, dlatego bierzemy full equipment harcerski :) - kompas, latarka, mapa okolicy, rozpałka, zapałki, gitara, śpiewnik, zeszyt harcerski do notatek, art. plastyczne (przydają się np. kredki, mazaki, żeby Wasze prace jakoś wyglądały), solidny zeszyt A4 z łatwymi do wyrywania kartkami oraz BLOK zwykły i techniczny - żeby te prace miały np. okładkę... Trzeba pomyśleć jak zrobicie książkę obrzędowości zastępu już PRZED kursem, przynajmniej mieć materiały do tego przy sobie! A nie skrobać na powyrywanych kartkach z zeszytu do matmy ;)


sobota, 23 stycznia 2016

Obóz, obóz, obóz ...letni...

Choć mróz na dworze, my myślimy już o lecie!

Powoli się rozkręcamy ;-) Na początek zapraszamy wszystkich Rodziców harcerek i harcerzy na spotkanie informacyjne o obozie - 3. lutego 2016 środa o godzinie 17:30 w naszej harcówce - Miejski Ośrodek Kultury w Żorach, ul. Dolne Przedmieście 1, na Poddaszu. 

Tegoroczny obóz odbędzie się w otulinie Sulejowskiego Parku Krajobrazowego, w miejscowości KURNĘDZ (czarowna nazwa) na bazie harcerskiej PILICA. To w województwie łódzkim, a więc nieco bliżej niż Bieszczady :-) Informacje o bazie znajdziecie TUTAJ a zdjęcia z bazy TUTAJ.

Termin obozu, który już wielu z Was zarezerwowało, to 27. czerwca - 11. lipca 2016.
Koszt około 1100 zł /os. Wpłata I części zaliczki do 15. marca (150 zł) na konto, które podamy na zebraniu... Więcej szczegółów już wkrótce...


Oby do lata!!!



czwartek, 21 stycznia 2016

Sobotnia zbiórka zuchów

Miło mi poinformować, iż najbliższa zbiórka odbędzie się w terenie... w biało-zimowej aurze:) Będzie kulig z sankami i ognisko z kiełbaskami!
TERMIN: sobota 23 stycznia br. godz. 16.00
MIEJSCE: spotykamy się przy Miasteczku Westernowym
CO ZABRAĆ: ciepłe ubranie, skarpetki na zmianę, sanki z dobrym sznurkiem, ciepłą herbatę w termosie (obowiązkowo), kiełbaski, chleb i inne smakołyki na ognisko.
PLAN ZBIÓRKI: spod Miasteczka Westernowego przechodzimy na drogę leśną w pobliżu Strzelnicy. Następnie odbędzie się kulig 4-5 osób na własnych sankach - no i zabawy na śniegu i ze śniegiem. Około godz. 17.00 planowane ognisko na Strzelnicy, ogrzewanie i suszenie. 
Na ognisko zapraszamy również rodziców. 
Zbiórka planowana do godz. 18.00 odbieranie dzieci ze Strzelnicy:)
W przypadku kiedy śnieg w jakikolwiek sposób by zniknął... zbiórka nadal będzie aktualna z ogniskiem o godz. 17.00!
Czuj!

piątek, 15 stycznia 2016

Sobotnie zbiórki

Jutro, tj. 16.01.2016 zbiórki dziewczyn i chłopaków odbywają się w terenie. Spotkanie o 10.00 pod SP-1. Należy zabrać kiełbasę na ognisko i kanapki, termos z herbatą i ciepłe ubranie. Zbiórka do ok. 13-14.

piątek, 8 stycznia 2016

Zuchy - piątek 15 stycznia

Zbiórka odbędzie się w SP-1 o godz. 17.00. Planowana krótka gra w okolicy szkoły (ok. 20 minut). Zapraszamy!

środa, 6 stycznia 2016

Zbiórka harcerek i harcerzy w sobotę, 9. stycznia

Zapraszamy tradycyjnie o godz. 10:00 - pod SP-1.
Przemieścimy się w formie krótkiej gry do harcówki lub innego zacisznego miejsca ;-)
Zakończenie ok. godz. 13:00 w MOK-u.
Nie są potrzebne mundury ani sprzęt do lasu.
Planujemy rozpoczęcie zdobywania sprawności Higienista* / Sanitariusz **. Opisy sprawności znajdziecie na podstronie Nasze sprawności (z prawej strony www) - 
TUTAJ 

Proszę zabrać apteczki osobiste - kto ma! Oraz notatnik harcerski (taki zeszyt do spraw harcerskich :)) plus oczywiście coś do pisania.

W niedzielę warto się wybrać z rodzicami lub przyjaciółmi na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Opis atrakcji w MOK-u oraz w Miasteczku Westernowym znajdziecie TUTAJ

Co może zainteresować harcerkę i harcerza?

Bramy miasteczka tego dnia będą otwarte! W programie nie zabraknie m.in.: wystawy broni współczesnej Stowarzyszenia Strzelców i Kolekcjonerów Broni (w Kościółku), wystawy broni dawnej Polskiego Stowarzyszenia Strzelectwa Westernowego (w Kościółku). Widzowie zobaczą ćwiczenia na fantomie i techniki ratownicze w wykonaniu Stowarzyszenia Ratowniczego Iskra Żory (w Kościółku). 
SKORZYSTAJCIE Z TEGO!!!

wtorek, 5 stycznia 2016

Prośba do tatusiów! - sobota 9. stycznia

Prośba z Komendy Hufca ZHP w sprawie możliwej pomocy przy nowopozyskanym ośrodku biwakowym w Baranowicach (dawne przedszkole):

"Moi drodzy. Trwają prace na Ośrodku w Baranowicach. Teraz nowy rok i nowe możliwości.
Wszystkie osoby chętne do pomocy (najlepiej 16+ potrzebujemy konkretnych pracowników nie bojących się prac fizycznych). W sobotę 09.01.2015r od godziny 09.00 w ośrodku zaczynamy prace remontowe.
Podaję rozkład jazdy autobusu linii 06, która Was zabierze na samo miejsce: Dworzec Autobusowy godz. 8.38, Sąd godz. 8.41, Aleja Zjednoczonej Europy godz. 8.43. Adres docelowy: ul. Pukowca 8. Drugi zjazd na Baranowice i to jest budynek zaraz przy przystanku autobusowym.

Każdy chętny proszę o zabranie ubrania do prac remontowych, butów zmiennych, ewentualne narzędzi: klucze, wkrętarki akumulatorowe itp.

W ramach prac:
- ułożenie mebli, łóżek i oddanie do użytku pokojów noclegowych
- uruchomienie sanitariatów (uzupełnienie pełne toalet i prysznicy)
- odmalowanie pokoi
- dokończenie kręgu ogniskowego (wylanie betonu na spód i ułożenie betoników na brzegach)
- palenie w piecu - nagrzanie w budynku
- uzupełnienie pierdółek (wszelkiego rodzaju powieszanie obrazków, karniszy, lamp itp.)
- przewóz sprzętu kuchennego i wstępne ułożenie kuchni
- przewóz sprzętu z hufca na ośrodek


Mateusz Buksa"

Osoby chętne do prac proszę o telefon bezpośrednio do Mateusza Buksy, który organizuje całą akcję:
tel. 600-399-703. Liczymy tu głównie na tatusiów, bo nasi harcerze mają mniej niż 16 lat i są w tym czasie na zbiórce. Dziękujemy za pomoc. Docelowo budynek ma służyć żorskim organizacjom w celach szkoleniowo-biwakowych oraz naszym harcerzom! :-)