poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Wiosenne Igrzyska Zastępów - Chorzów, 10 maja / Zasady informowania

Drodzy Zastępowi, Ola, Bartek, Natalia i Adam!

1. Proszę rozważyć możliwość wyjazdu na Wiosenne Igrzyska Zastępów do Chorzowa (impreza chorągwiana, czyli wojewódzka) - szczegóły poniżej. Igrzyska będą 10. maja, a zgłosić się trzeba do 26. kwietnia.

2. Przypominam, że przed każdą zbiórką zastępu (jak i drużyny) Wasi ludzie MUSZĄ mieć pełną informację jaka będzie forma zbiórki, jaki mają mieć strój i wyposażenie, gdzie będzie docelowo zbiórka (nie tylko gdzie się zbieramy, ale też gdzie harcujemy). Przykład zbiórki na Śmieszku pokazał, że nie wszyscy harcerze i ich rodzice wiedzieli, że w planie macie pływanie na kanadyjkach. W związku z tym nie wszyscy się na to przygotowali (ubranie na zmianę, buty, sprzęt, herbata itd.) Rodzice muszą wiedzieć to kilka dni wcześniej. W związku z tym proszę o podawanie mi takich szczegółów w poniedziałek - będziemy je zamieszczać na WWW, a w SMS-ach i w poczcie pantoflowej - powiadamiajcie swoich harcerzy bardziej starannie :) Dziękuję.

dh. Ania

WIOSENNE IGRZYSKA ZASTĘPÓW - to na razie tylko pomysł dla zastępowych :)


  1. Termin:
  • 10 Maja 2014r.
  1. Miejsce:
  • Ośrodek Harcerski w Chorzowie.
  1. Organizator: 
  • Referat Harcerski Śląskiej Chorągwi ZHP w Katowicach.
  1. Cel:
  • Propagowanie pracy systemem zastępowym
  • Sprawdzenie działania zastępów w drużynach
  • Integracja środowisk harcerskich
  • Wyłonienie najlepszego zastępu harcerskiego Chorągwi Śląskiej ZHP.
  1. Fabuła:
…nastały czasy, kiedy każdy pokaże na co go stać. Zostaną wyłonieni najlepsi z najlepszych, którzy zmagać się będą ze swoją tężyzną fizyczną, wiedzą, umiejętnościami albowiem zrobią wszystko, aby okryć się chwałą wśród innych podobnych…

  1. Uczestnicy:
  • Uczestnikami są harcerki i harcerze w wieku 10 – 14, działający w maksymalnie 3 zastępach wybranych z każdego hufca Chorągwi Śląskiej ZHP.
  • Liczba uczestników w zastępie 6-8 osób.
  • Każdy zastęp musi posiadać pełnoletniego opiekuna nie biorącego udziału we współzawodnictwie.
  1. Zgłoszenia:
  • Zgłoszenia są przyjmowane do 26 kwietnia br. - U DRUŻYNOWEJ
  1. Koszty:
  • Koszt uczestnika w Wiosennych Igrzyskach Zastępu  wynosi 7 zł. Plus dojazd do Chorzowa - z rodzicami lub Drabasem + tramwajem ok. 9 zł w jedną stronę.
Wpłat należy dokonywać na konto Chorągwi PKO BP Katowice nr 55 1020 2313 0000 3602 0019 6584

W ramach  wpisowego organizator zapewnia:
  • Nagrody rzeczowe za pierwsze  trzy miejsca,
  • Ciepły jednodaniowy  posiłek,
  • Ciekawą formę współzawodnictwa, dobrą zabawę
  • Materiały programowe,
  • Pamiątkowy buton.
  1. Ekwipunek uczestnika/zastępu
  • Regulaminowe umundurowanie
  • Ubranie adekwatne do pogody
  • Busola (na 1 zastęp)
  • Apteczka (na 1 zastęp)
  • Latarki
  • Przybory do pisania
  • Proporzec zastępu
  • Menażka (min. jedna na zastęp)
  • Ubezpieczenie
  • Inne rzeczy, które uważacie za przydatne 
  1. Punktacja:
Podczas Wiosennych Igrzysk Zastępów prowadzone będzie współzawodnictwo, na które składać się będą:
·         test wiedzy harcerskiej
·         prezentacja zastępu (obrzędowość)
·         gra terenowa z technikami
·         Dodatkowe punkty będzie można otrzymać za: zaangażowanie członków zastępu, postawę godną
harcerza, utrzymywany porządek wokół siebie, kompletność umundurowania członków zastępu, zgranie i współdziałanie zastępu podczas wszystkich form Turnieju.

  1. Kadra
  • phm. Beata Respondek – Komendant Wiosennych Igrzysk Zastępów (WIZ)
  • phm. Patrycja Siurda – Z – ca komendanta ds. programowych
  • phm. Rafał Bartoszek – Z – ca komendanta ds. organizacyjnych
  • pwd. Małgorzata Romańczuk – oboźna
  1. Ramowy plan imprezy
10.05.2014r. (Sobota)
9.00 – 10.00 – przybycie zastępów, sprawy organizacyjne
10.00 – 10.30 – apel rozpoczynający Wiosenne Igrzyska Zastępów, wyjaśnienie zasad igrzysk
10.30 – 13.30 – I część gry terenowej oraz  turnieju harcerskiego
13.30 – 14.00 – Obiad
14.00 – 17.00 – II część gry terenowej oraz  turnieju harcerskiego
17.00 – 17.30 – apel kończący imprezę, rozdanie nagród, zawiązanie kręgu harcerskiego